توالت فرنگی هوشمند – حفاظت از سلامتی افراد

توالت های هوشمند آینده

توالت فرنگی هوشمند – حفاظت از سلامتی افراد

توالت فرنگی هوشمند – حفاظت از سلامتی افراد

در ۶ نوامبر سال ۲۰۱۸ یک مدل توالت جامع در نمایشگاه توالت Reinvented در پکن به نمایش درآمد تحت عنوان توالت فرنگی هوشمند که مزیت آن حفاظت از سلامتی افراد است. در این نمایشگاه از توالت هایی رونمایی شد که اطلاعات مهمی درباره فاکتورهای داخلی بدن انسان ارائه می دهند. این اطلاعات می تواند جهت پیشگیری و درمان بیماری های آینده انسان بسیار موثر باشند.

 

تاریخچه بوجود آمدن توالت های هوشمند

از دهه ۱۹۸۰ ، شرکت های ژاپنی توالت فرنگی هوشمند با تکنولوژی بالا برای مصارف خانگی، با موسیقی آرام ، صندلی های گرم و توالت های بیده دار می فروختند. اخیراً، محققان ناظر بر پروژه ای با حمایت مالی اتحادیه اروپا به نام iToilet، آزمایش امکانات رفاهی برای افراد مسن و معلول را آغاز کرده اند، از جمله توالت های موتوری که موقعیت خود را در پاسخ به دستورات صوتی و سنسورهای عمق تنظیم می کنند که می تواند سقوط فرد را تشخیص دهد.

با این حال، چندین توالت فرنگی هوشمند در دست ساخت است که با ارائه دریچه ای به سلامت افرادی که از آنها استفاده می کنند، گامی فراتر خواهد برد. در حال حاضر یک شرکت ژاپنی توالتی هوشمند برای استفاده در بیمارستان ها ساخته است. توالت فرنگی هوشمند “Flowsky” توتو مانند یک توالت معمولی به نظر می رسد اما برای بررسی ناهنجاری در جریان ادرار طراحی شده است که ممکن است مشکلات مثانه یا پروستات را نشان دهد.

“بری” توالت های هوشمند را برای استفاده در اقامتگاه های شخصی در نظر گرفته است. رویای او توالت متصل به اینترنت است که با استفاده از سنسورهای قرار داده شده و هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل مواد زائد، از سلامتی محافظت می کند. چنین توالت می تواند علائم اولیه بیماری را تشخیص داده و به افراد در مدیریت بیماری های مزمن مانند دیابت کمک کند.

توالت فرنگی هوشمند حتی می تواند بینشی در مورد بهداشت عمومی ایجاد کند، مایکل لیندن مایر می گوید: هدف این است که قبل از اینکه بیماری به یک فاجعه کامل تبدیل شود، مانند اپیدمی ابولا در آفریقای غربی در سال ۲۰۱۴ ، شواهد و مدارکی را به مسئولان بهداشت ارائه دهند. دانشمندان می گویند که اگر می توانستیم توالت های خود را کنترل کنیم ، می توانستیم این نوع شیوع را پیش بینی کنیم.

 

انبوهی از داده ها در فضولات انسانی

تردیدی نیست که زباله های انسانی سرنخ های زیادی درباره سلامتی ما دارند. بسیاری از بیماری ها اثر خود را در ادرار و مدفوع برجای می گذارد، از جمله دیابت ، عفونت ها ، بیماری های کلیوی و سرطان.

به گفته متخصصان ، نشانه های آشکار بروز مشکل از طریق دوربین ، تجزیه و تحلیل شیمیایی یا سایر روش ها قابل تشخیص است. توالت های هوشمند آینده یک مزیت کلیدی نسبت به Fitbits و سایر ردیاب های بهداشتی و تناسب اندام پوشیدنی، دارد: کاربران نیازی به یادآوری ندارند که آنها را شارژ کنند یا آنها را بپوشند.

یکی از اولین توالت های هوشمند در اوایل سال ۲۰۰۰ از توتو در دسترس است. بیل استرانگ، رئیس عملیات و تجارت الکترونیکی Toto USA، در یک نامه الکترونیکی به NBC News MACH گفت، توالت ها از سطح قند و هورمون ادرار نمونه برداری می کنند اما در نهایت تولید آن به دلیل تقاضای کم متوقف شد. با این حال، استرانگ گفت: “ما دائماً بازار را برای تمایل قوی در این زمینه رصد می کنیم.”

 

ورود کمپانی های بزرگ به صنعت هوشمندسازی توالت ها

در سال های اخیر، با افزایش تمایل مردم برای استفاده از دستگاه های ردیابی سلامتی، شواهدی مبنی بر علاقه افراد به استفاده از توالت فرنگی هوشمند ظهور کرده است. به تازگی درخواستی به گوگل جهت ثبت اختراع دستشویی داده شده است که فشار خون فرد را هنگام نشستن، همراه با چندین ابزار بهداشتی دیگر برای ردیابی سلامتی اندازه گیری کند.

در سپتامبر ۲۰۱۸ ، غول الکترونیکی پاناسونیک توالت بهداشتی ردیابی بهداشتی در چین را منتشر کرد که ادرار را برای وجود خون، پروتئین و سایر شاخص های اصلی سلامت آزمایش می کند. این دستگاه همچنین از سنسورهای تعبیه شده در زیر بغل برای اندازه گیری چربی بدن فرد و شناسایی کاربران مختلف با اسکن اثر انگشت آنها استفاده می کند.

ویکرام کاشیاپ، بنیانگذار و مدیرعامل استارت آپ Toi Labs مستقر در سانفرانسیسکو، مانند بری و گامبیر یکی دیگر از کسانی است که فکر می کند زمان توالت های هوشمند فرا رسیده است. شرکت وی در حال حاضر صندلی توالت “TrueLoo” خود را در خانه های سراسر کشور آزمایش می کند و امیدوار است تا چند سال دیگر آن را به بازار عرضه کند. کاشیاپ می گوید: صندلی توالت، که به گفته وی می تواند به بیشتر توالت های موجود متصل شود، از “سنسورهای نوری که توالت را اسکن می کنند” استفاده می کند. هدف تجزیه و تحلیل ادرار و مدفوع برای ناهنجاری های رنگ، قوام، حجم و دفعات است. کاشیاپ می گوید، مدل های آینده همچنین مواد زائد را به صورت شیمیایی تجزیه و تحلیل می کنند.

 

توالت هوشمند در منازل مسکونی

گامبیر و همکارانش همچنین در حال ساخت توالت فرنگی هوشمند برای استفاده در منازل مسکونی هستند. این اختراع یك صندلی توالت معمولی و دسته شستشو را جایگزین خواهد کرد. تعدادی از حسگرها در زیر صندلی قرار می گیرند، از جمله یک دوربین و یک کارتریج با نوارهای کاغذی که در تماس با مواد مختلف ادرار مانند خون یا قند، رنگ آنها تغییر می کند. وقتی سنسورهای حرکتی تشخیص می دهند که شخصی نشسته است، این کارتریج به داخل صفحه کشیده می شود و از داخل ادرار داخل کاسه نمونه می گیرد.

گامبیر می گوید، تجربه استفاده از چنین توالت فرنگی هایی مزاحمتی برای افراد نخواهد داشت. مردم به راحتی به دستشویی می روند، بیرون می آیند و روز خود را ادامه می دهند. در همین حال، توالت با تجزیه و تحلیل مواد زائد کاربر، شخص را با استفاده از سنسورهای اثر انگشت جاسازی شده در دسته شستشو شناسایی کرده و سپس نتایج را به برنامه موجود در تلفن هوشمند ارسال می کند. و اگر توالت روند نگران کننده ای را شناسایی کند – مانند آثار خون در ادرار – یک هشدار را به کاربر می فرستد تا یک قرار ملاقات با پزشک را تعیین کند.

گامبیر در حال راه اندازی یک آزمایش بالینی برای آزمایش دستگاه ها است و در نهایت قصد دارد طیف وسیعی از اطلاعات، از جمله سطح قند ادرار، وجود خون  و باکتری در ادرار و قوام مدفوع را جمع آوری کند. او و همکارانش هنوز تصمیم نگرفته اند که چگونه توالت هوشمند را تجاری کنند، اما گامبیر گفت که امیدوار است ظرف پنج تا هفت سال برای استفاده در منزل آماده شود.

 

چالش های پیش رو در صنعت تولید توالت های هوشمند

توالت های هوشمند مجموعه ای از چالش ها را برای کسانی که قصد تولید و بازاریابی آنها را دارند، شامل اطمینان و استفاده آسان از آنها و یافتن راهی برای برقراری ارتباط با مشتریانی که ممکن است چنین کالایی را مزاحم بدانند، ایجاد می کند.

سپس مسئله حفظ حریم خصوصی وجود دارد. بری می گوید: “این داده های بسیار بسیار شخصی است.” “بنابراین این فناوری باید زیرساخت های امنیتی بسیار قوی داشته باشد تا مطمئن شود این داده ها در دسترس یک هکر یا یک سارق یا یک خانه دار کنجکاو قرار نمی گیرد و بتواند محرمانگی خودش را حفظ کند.”

اما لیندن مایر فکر می کند مصرف کنندگان توالت های هوشمند آینده، به محض درک مزایایی که به دست می آورند، این نوع توالت را مورد استقبال قرار می دهند. او می گوید ویزیت های گاه به گاه پزشك، دیدگاه نسبتاً پراكنده ای از سلامتی را ارائه می دهند و سلامتی روزمره را به یك فیلم سینمایی تشبیه می كنند. او می گوید: “مثل اینکه شما باید یک فیلم کامل را تماشا کنید و فقط دو فریم از آن داشته باشید.”

توالت فرنگی هوشمند به افراد امکان کنترل و آگاهی بیشتر در مورد سلامتی و بدن خود را می دهد.

 

برای خرید توالت فرنگی می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

فروش اینترنتی توالت فرنگی

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *