وان حمام یا جکوزی – راهنمای خرید انواع وان حمام و جکوزی

وان حمام یا جکوزی - راهنمای خرید انواع وان حمام و جکوزی

وان حمام یا جکوزی – راهنمای خرید انواع وان حمام و جکوزی

وان حمام یا جکوزی – راهنمای خرید انواع وان حمام و جکوزی

هنگام خرید وان حمام عوامل زیادی بر روی برچسب قیمت تأثیر می گذارند. قبل از خرید وان حمام یا جکوزی در نظر بگیرید که وان از چه موادی ساخته شده است چگونه و کجا باید نصب و استفاده شود و همچنین بودجه خود را در نظر بگیرید.

درازکشیدن در وان حمام فوق العاده آرامش بخش است اما خرید یک وان حمام می تواند با استرس زیادی همراه باشد. امروزه مجموعه ای گیج کننده از ابعاد، شکل و مواد مورد استفاده در ساخت وان حمام در دسترس است و خرید یک وان حمام یا جکوزی مناسب تصمیمی است که می خواهید درست بگیرید. بنابراین قبل از تصمیم گیری در خرید یک وان حمام کمی وقت بگذارید و به چند سوالات مهم را پاسخ دهید. راهنمای خرید وان حمام و جکوزی ما به شما کمک می کند وان مناسبی برای خانه و سبک زندگی خود انتخاب کنید.

 

سوالاتی که باید قبل از خرید وان و جکوزی از خود بپرسید عبارتند از:

  • چه نوع وان یا جکوزی نیاز داری؟
  • چقدر جا دارید؟ یک وان یا جکوزی چقدر جا میگیرد؟
  • آیا سیستم آب گرم یا آبگرمکن شما جوابگو است؟
  • آیا ملاحظات ویژه ای برای نصب وان حمام یا جکوزی وجود دارد؟
  • آیا وان مورد نظر به اندازی کافی راحت است؟
  • آیا جنس مواد مورد استفاده در ساخت وان مهم است؟
  • انواع وان و جکوزی از نظر نحوه نصب؟

 

جکوزی لاکچری

 

 

چه نوع وان یا جکوزی نیاز دارید؟

پاسخ به این سوال تعیین می کند که آیا یک وان حمام ساده و ارزان قیمت کافی است یا شما به یک وان و جکوزی لاکچری و پر زرق و برق نیاز دارید. یک وان ساده استاندارد به سادگی با آب پر می شود، در حالی که یک جکوزی یا حمام هوا دارای جت یا کانال هایی است که هوا را برای ماساژ بیرون می دهند. لوازم اضافی در ساده معمولاً محدود به تکیه گاه بازو یا سر، میله های دستگیره و کف پوش های مقاوم در برابر لغزش می شود. اما در جکوزی یا وان های ترکیبی گزینه های بیشتری از جمله جت های قابل تنظیم، روشنایی زیر آب، ویژگی های آروماتراپی یا رایحه درمانی، دمنده های گرم شونده و سیستم های تمیزکاری خودکار دارند. هرچه وان خود را با جزئیات بیشتری تهیه کنید ، گران تر خواهد بود.

 

یک وان یا جکوزی چقدر جا میگیرد؟

قبل از اینکه عاشق نوع خاصی از وان حمام یا جکوزی شوید، باید بدانید که حمام شما چه چیزی را می تواند در خود جای دهد. یک وان استاندارد تقریبا۱۵۰ سانتی متر طول ، ۷۵ سانتی مترعرض و ۳۵ سانتی متر عمق دارد، اما وان و جکوزی بسیاری در اندازه ها و شکل های متنوع در بازار وجود دارد. برای تعیین اندازه مناسب برای وان حمام خود، اندازه گیری دقیق فضای حمام و عرض درهای ورودی را انجام دهید. محل قرارگیری فاضلاب در کف را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید با طرح وان انتخابی شما همخوانی دارد. همچنین، برخی از وان ها امکان نصب دوش را ندارند، بنابراین قبل از خرید بررسی کنید که آیا وان حمام دارای دوش یکی از ویژگی های ضروری برای خانواده شماست یا نه.

 

خرید وان حمام جکوزی

 

آیا ملاحظات ویژه ای برای نصب وان حمام یا جکوزی وجود دارد؟

اگر یک وان حمام یا جکوزی جت دار را در نظر دارید، باید به پمپ، سوئیچ هوا و تایمر برقی هم فکر کنید. بسیاری از پمپ ها درون وان قرار می گیرند ، اما برخی از تولیدکنندگان پمپ هایی مجزا دارند که می توانند تا یک متر و نیم از وان جکوزی فاصله بگیرند و در یک کمد یا کابینت پنهان شوند. سوئیچ هوا، که غیرالکتریکی است، ممکن است روی وان قرار داشته باشد. برای نصب تایمر برقی در فاصله ای امن (حداقل یک متر و نیم) از وان جکوزی برنامه ریزی کنید.

 

آیا سیستم آب گرم یا آبگرمکن شما جوابگو است؟

یک وان معمولی از یک سوم آب سرد و دو سوم آب گرم تشکیل شده است. اگر آبگرمکن مخزنی دارید، آیا می تواند آب گرم کافی تأمین کند؟ اندازه وان ها متفاوت است و  یک وان می تواند از ۱۰۰ تا۵۰۰ لیتر آب در خود نگه دارد. اطمینان حاصل کنید که آبگرمکن شما به اندازه کافی بزرگ است تا بتواند حدود دو سوم وان را با آب گرم پر کند.

 

آیا وان مورد نظر به اندازی کافی راحت است؟

قبل از خرید وان حمام یا جکوزی، اندازه آن را امتحان کنید. به معنای واقعی کلمه وارد آن شوید و خود را در حال خیس خوردن تصور کنید. آیا برای شما مناسب و راحت است؟ آیا با قد و فیزیک بدن شما هماهنگی دارد؟ خجالت نکشید! این بهترین راه برای تعیین این است که آیا از آن راضی هستید یا خیر.

 

انواع وان و جکوزی

با وجود صدها شکل و اندازه، خرید وان حمام یا جکوزی می تواند طاقت فرسا باشد. جنس وان، قیمت، دوام و تمیزی آن را تعیین می کند. از راهنمای مقایسه مواد بکار رفته در وان استفاده کنید تا بهترین و مناسب ترین وان را انتخاب کنید.

 

فروش وان حمام جکوزی لاکچری

 

وان و جکوزی پلاستیکی

وان حمام یا جکوزی پلاستیکی ساخته شده از فایبرگلاس یا اکریلیک، بیشترین انعطاف پذیری را در طراحی ایجاد می کنند، زیرا می توانند به اشکال مختلف قالب گیری شوند.در وان های پلاستیکی در هنگام لمس سرد نیستند و به خوبی عایق بندی می شود. در وان و جکوزی پلاستیکی، فایبرگلس یا اکرلیک آب به سرعت وان های استیل مینا کاری شده یا وان های چدنی سرد نمی شود. وان پلاستیکی همچنین سبک ترین وان موجود در بازاراست که وزنی حدودا ۳۰ کیلوگرمی دارد.

 

وان و جکوزی استیل لعاب کاری شده

وان های استیل فرم یافته با روکش لعاب پرسلان کم هزینه ترین و ارزان ترین وان ها هستند. اما این ماده دارای اشکالاتی است: استیل گرما را هدایت می کند، به این معنی که آب وان با سرعت بیشتری نسبت به وان های پلایتیک خنک می شود. سطح وان های استیل با لعاب پرسلان مستعد شکستن و خرد شدن است. همچنین وزن یک وان و جکوزی استیل تقریباً دو برابر وان و جکوزی پلاستیکی است.

 

وان و جکوزی چدنی

وان های چدنی، مانند استیل، با لعاب پوشانده می شوند. پوشش لعاب انها ضخیم تر از وان های فولادی است و چدن دوام و مقاومت بیشتری در برابر ضربه دارد. در ابتدا، یک وان چدنی گرما را از آب می کشد، اما با گرم کردن وان، آب را می توان برای مدت طولانی گرم نگه داشت. اشکال اصلی چدن وزن بسیار سنگین آن است.

 

وان و جکوزی پلیمری

وان های ساخته شده از پلیمر به طور سنتی ظاهر سنگ مرمر، گرانیت یا عقیق را ارائه می کنند. این وان ها در طیف وسیعی از رنگ های جامد موجود هستند. هزینه وان پلیمری کمی بیشتر از وان اکریلیک است. با این حال، سطح آن به همان اندازه بلند نیست.

 

وان و جکوزی کامپوزیتی

وان های تولید شده با کامپوزیت های اختصاصی نسبتاً در بازار وان و جکوزی تازه وارد و جدید هستند. این وان ها از استیل با وزن بالا ، لعاب پرسلان و رزین ساخته می شوند. این مواد با هم ترکیب می شوند تا وانی فوق العاده ایجاد کنند که تمام مزایای چدن را با نیمی از وزن آن ارائه می دهد.

 

انواع وان ها و نحوه نصب آنها

انتخاب وان حمام یا جکوزی به وضعیت حمام شما بستگی دارد. در اینجا چند نوع نصب وان وجود دارد که به شما کمک می کند بفهمید چه فضایی برای شما مناسب است.

وان های بلوک که به آنها وان های فرورفته نیز گفته می شود، در مجاورت سه دیواره نصب می شوند. این یکی از متداول ترین شیوه های نصب وان است.

وان های مستقل، همانطور که از نام آنها مشخص است، وان های مستقل در حمام به تنهایی ایستاده اند اما باید در نزدیکی لوله کشی قرار گیرند. انواع دیگر نصب وان شامل وان های گوشه، وان های کشویی، وان های سکویی و وان های توکار هستند.

وان های معمولی دارای ابعاد بسیار عمیقی هستند که برای استراحت، بدن شما  را کاملاً در آب غرق می کند.

وان جکوزی، برای تجربه یک وان آبگرم، مدلی با جت در نظر بگیرید. وان های جکوزی دارای جت هایی هستند که آب را در اطراف وان فشار می دهند. با این حال، این جکوزی ها اغلب گرانتر از وان های بادی هستند.

علاوه بر وان های استاندارد ، می توانید یک وان با ویژگی های خاص متناسب با سبک زندگی خود سفارش دهید.

 

نحوه سفارش و خرید وان جکوزی

برای سفارش انواع وان حمام یا جکوزی لاکچری می توانید درون فروشگاه اینترنتی خانه لاکچری از لینک زیر بهترین وان ها را انتخاب و با تخفیف ویژه سفارش دهید:

خرید وان حمام و جکوزی

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *